fredag 5. mars 2021

God påske fra påskeharen

 God fredag alle sammen :)

I dag har jeg laget et påske kort for dere. Jeg ble ganske så betatt av den nye påskehare diesen fra Papirdesign så det var bare naturlig at den måtte være med. 

Med tanke på tiden vi står i er det kanskje i år viktigere enn noen sinne og sende en hilsen, enten til noen man ikke har fått se på veldig lenge, til noen som kanskje er mer ensomme enn andre eller bare til noen man vil muntre opp - vi kjenner nok, de fleste av oss, på at vi begynner og bli lei av alle restriksjoner og begrensninger denne pandemien fører med seg. Håper dette kortet kan være med å gi litt inspirasjon.

Her er jeg i gang med planleggingen av kortet, kaninen har jeg satt sammen av farger jeg synes passet sammen med mønster arkene jeg skal bruke.


 Basen på kortet er i gul kartong fra Pion Design, og ferdig størrelse er 4 1/2" x 5 3/4". Den gule basen skjæres til på 5 3/4" x 9", så preges den på 4 1/2" på langsiden. Kontrast panelet som er grønt at jeg gått ned 1/4" på begge sider og måler derfor 4 1/4" x 5 1/2". Jeg har brukt en dies på mønsterarket som måler 4" x 5 1/4" - jeg har hatt denne en evighet og husker ikke produsent, men jeg mener My Favourite Things har en lignende. 


Påskeharen vil jeg har til å poppe litt frem, så derfor fester jeg 3D puter på den.


Jeg har stanset ut bikube mønster for å gjøre bakgrunnen enda litt mer spennende uten at den dominerer for mye. Deretter har jeg festet på påskeharen. På påskeharen jeg limt på 'God Påske' i samme farge som basen. På selve påskeharen har jeg brukt hvit gel pen til å tilføre noen detaljer; det hvite i øynene, på nesten og inni ørene.



Fronten har jeg så fullført ved å tilføre noen blomster nede i høyre hjørne, samt litt bling og en button.



Inni kortet har jeg brukte samme dies og mønsterark som på forsiden. Stempelet jeg har brukt er Påske fra Papirdesign. Jeg har brukt rammen til diesen Gratulerer 18, også fra Papirdesign, for å stanse ut panelet stempelet er på. 


På siden med skrivefelt ville jeg gjerne bryte av det gule litt og fant derfor frem litt av et mønsterark som kunne passe som en kant nederst.


Håper dette kan inspirere dere litt og at dere sender en liten påskehilsen til noen i år 💛 

Scrappehilsen 
fra
Kathrine


-MATERIALER-
Stempel: PD Påske
Verktøy: Gel pen, ATG, Art Glitter












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar