fredag 6. november 2020

Julekalender

 


Heisann!

Riktig god fredag til dere alle.

November har kommet og mange har startet juleproduksjonen.
I dag har jeg laget en tutorial på julekalender med fyrstikkesker.








Start med å tømme alle fyrstikkeskene. 
Pass på å kjøpe fyrstikkesker som er større enn de jeg har brukt.
Disse kjøpte jeg på Europris og de var mindre enn de jeg fikk kjøt på Coop.
Det er en fordel dersom du ønsker å ha noe litt større inni.




Lim sammen tre og tre esker 8 ganger.
Det blir da 24 esker totalt.








Kutt 2 stk.  5" x 5" shippboard eller papp fra baksiden på en blokk.








Kutt 2 paneler som måler ca 7" x 7".

Lim pappplatene fast, midt på arket.







Brett papiret tett inntill kanten på pappen, så du får fine kanter.








Klipp av hjørnene på skrå, som vist her,








Lim kantene fast på undersiden.








Kutt til to paneler som måler 5" x 5".

Lim de på så du skjuler skjøtene.








Lim sammen eskene som vist i to høyder, ,midt på bunnen.
De skal se slik ut på alle fire sidene.








Jeg limte de sammen med en liten papirbit, så de skulle holde sammen i midten.








Da gjenstår det å lime toppen på likt som bunnen.
Pynt alle sider og fronten på eskene.
Jeg frukte Bazzil under mønsterarkene på sidene, for å få det pent.

Stikk hull i esken og sett inn en splittbinders litt ut, så du får tak i den på utsiden.
Det blir lettere å åpne skuffen.

Du kan også lime på perler med limpistol.

Sett gjerne nummer på eskene fra 1 til 24.
Her var fronten så liten at jeg ikke fikk plass.

Jeg pyntet toppen av esken med dette motivet,






Tegnet rundt hjorten med embossingpenn og embosset med sølv på kroppen
og rosegull på geviret.

Så brukte jeg sidene av arket til sidene på kalenderen.


Pyntet også med perler og glittersnow.








Rundt kanten nede brukte jeg glitter snow og små sølvstjerner fra K&G.








Da er kalenderen ferdig.







Riktig god og kreativ helg.

Lykket til med ditt neste prosjekt!

Klem fra Kristin.





-MATERIALLISTE-
Fyrstikkesker 24 stk kjøpt i matbutikken/Europris
Bazzil Dusk
Embossingpulver; Zing Sølv, Ranger Rosegull
Kort og Godt sølv stjerner
Perlebånd i meter





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar