fredag 19. oktober 2018

Julehilsen - Julekort





Hei og riktig god fredag!



I dag har jeg laget et julekort.

Jeg har kun brukt Distress Ink, og stempler på motivet.
Fargene jeg har brukt er Tumbled glass, Seedless Preserve,
Chipped Saphire og Black Soot til gjerdet.
Jeg startet med å blende fargene med blendingtool.
 I den rekkefølgen jeg har oppgitt fargene.
Kippet til en papirbit i bølger og brukt den til å få effekten med kanter.
For å ramme inn motivet, har jeg brukt en embossingfolder og stanset ut ovalen.
Så limer jeg det utenpå med 3D tape og får en dybde i kortet. 
Deretter har jeg pyntet med en Julehilsen, som er en dies fra KG.
Måtte ha litt glitter i form av Wink of Stella på månen.
Stemplene her kommer fra Studio Light, og stjerner fra Law Fawn











Jeg har laget to forskjellige motiver.
Her har jeg brukt et stempelsett fra Penny Black.
Den lille julestjernen har jeg hentet fra et sett fra Law Fawn.










For å forme motivet som en oval har jeg laget meg en mal av stencil ark.
Den ser slik ut.
Teip den fast på arket bakfra, så den ligger i ro når du jobber.
Månen er stanset ut med en liten Punch på ark som det er lim bak.
Du kan bruke en liten rund dies også.













Her ser du kortene inni.
Liker at det er enkelt når det er enkelt på utsiden.
Har brukt Penny Black sitt stempelsett.




















Lykke til med dine juleprosjekter!



Klem fra Kristin!








-MATERIALLISTE-

Marianne Design: ark med lim på baksiden

Embossingfolder: Zizzix, Marianne Design
Liquid Pearls: White Opal

2 kommentarer:

  1. Fantastisk smukt kort - kunne virkelig godt tænke mig at prøve at lave et der ligner. God weekend.

    SvarSlett
  2. Tusen takk! Så hyggelig at du liker det.Lykke til med ditt kort. Det er enkelt å lage. God weekend til deg også.

    SvarSlett