onsdag 23. mai 2018

Mini album kort


Onsdag, og klart for en ny tutorial :)
Det er ikke så enkelt å finne opp "kruttet" hver gang til disse tutorialene,
men her har jeg laget min versjon av ett enkelt album.


Start med ett papir på 30 x 30 cm.


Preg på 10 cm og 20 cm.


Roter arket, og preg på 10 cm og 20 cm.


Skjær vekk hjørne 1 og 3 og ene siden.
10 x 10 cm.


På andre siden, skjær vekk 4 cm på miderste firkant.
Og skjær vekk 6 cm på siste firkanten, det glemte jeg å ta bilde av!


Skjær vekk hjørne på firkant nr 1.


Når du har skjært vekk alt, så skal du sitte igjen med en slik form.


Brett opp, de tre nederste.
Og brett ned den øverste.


Den 6 cm som du skar av, limer du på igjen.
Ha lim bare på kantene, så kan du putte en lengre tag i den lommen.


Da skal du ende opp med to lommer :)




Du trenger også ei stripe på 3 cm x 26 cm,
som blir ett bånd rundt albumet, så det holder seg lukket.

Da er du ferdig, og kan pynte kortet ditt :)



Jeg har valgt å pynte veldig enkelt,
ettersom det skal inn bilder. og for att det skal holde seg lukket ;)


God plass for egne ord, og bilder i dette lille albumet.



Små tags med noen ord på veien.


Ha en bra dag,
klem fra Maya





Sentiment: Kort & Godt - Gjør som du vil, Våg å være, Følg dine M370, Nyt dagen din M394, Livet er en reise Sett #5 die og stempel.

Papers: 49 and Market - Tattered Garden 6 x 6. Bazzill - Grå 

2 kommentarer:

  1. Kjempeflott albumkort! :)

    Jeg har sendt dere to mail, men har ikke hørt noe.......første 19.4.18 og siste 13.5.18........

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Tone :)
      Skal sjekke det opp jeg!

      Mvh, Maya

      Slett